Det finnes flere ting man kan gjøre for å oppnå mer effekt for pengene.
1. Automatiser så mye som mulig. Koble internsystemer opp mot markedsføring og styr innholdet i annonsene selv.
2. Ikke bruk for mye tid på synsing. Bruk kunstig intelligens (KI) og Maskinlæring (ML) hvis mulig.
3. Kutt i produksjon av statiske annonser og bruk
Dynamic Creative Optimization.
Automatisering:
Vi har allerede et par kunder som prøver ut helautomatiske display-annonser. Drive4joy, som tilbyr bilabonnement i Nederland, får alle sine displayannonser autogenerert fra deres egne systemer. Når de legger til en ledig bil i databasen sin blir den automatisk annonsert for. Pris, bilde og tekst kommer direkte fra deres system. Når de merker en bil som solgt, blir alle annonser for den bilen stoppet automatisk.
Dette virker perfekt for alle firma som har produkter som ikke skal være tilgjengelig lenge. Bruktbil, eiendom, reise, ledige stillinger, osv.
Synsing:
Med DCO fra Pipler kan man slutte å synse hva mottakere av annonser helst vil se.
A/B-testing er en vanlig måte å finne ut hva mottakere av annonsering klikker mest på. Hos Pipler driver vi med A/Å-testing.
- Skal teksten på knappen være "Finn ut mer", "Kjøp nå", "Les mer", "Se produktet", "Ta kontakt", "Book nå" osv.? Velg flere og la ML finne ut hva som virker best.
- Hvilket bilde er best for budskapet? Ikke bruk så mye tid på det, prøv flere og la ML teste det ut.
Du vet aldri helt sikkert hva som virker best på personen som ser annonsen, derfor er det lurere å prøve flere budskap.
Dynamic Creative OptimizationIngen grunn til at noen må bruke timesvis i photoshop for å produsere drøssevis av statiske annonser når man kan generere dem automatisk.
DCO er også en metode Pipler bruker for å løse automatisering og synsing.
Dette passer for alle som ikke nøyaktig vet hva alle mottakerne at annonsene ønsker å se, og som ønsker å teste ut forskjellige budskap til forskjellige målgrupper.
Det finnes noen andre firma som driver med dette, men det som gjør at Pipler skiller seg ut, er at vi lager skreddersydde annonser som følger hver kundes profilmanual og som kan ha mer funksjonalitet enn mange av de andre. Vi kan legge inn business-logikk i annonsene. F.eks. kan designet endre seg basert på innholdet i annonsen eller målgruppen.
I tillegg slipper kundene å gjøre noe selv. Vi fikser alt.
Du kan lese mer om DCO her.